" A kompetenciát úgy kell tekinteni, mint olyan általános képességet, amely a tudáson, az értékeken és a diszpozíciókon alapszik, és amelyet egy adott személy tanulás során fejleszt ki magában "
/ Coolahan /
A kompetencia lati eredetű szó, jelentése alkalmasság, ügyesség.
Feladatunk, hogy megtanítsuk tanulóinkat eligazodni az információk özönében. Segítsük megtalálni, saját tudásukba beépíteni mindazt, amire életük során szükségük lesz. A tanulás folyamata nem zárul le az iskolai tanulmányok befejezésével. Egyre nagyobb értéke van annak, ha valaki többször meg tudja újítani tudását, át tudja látni, képes új helyzetekben a megtanultakat alkalmazni.
Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák:
A tanórákba beépítjük a kompetenciákat fejlesztő munkaformákat, módszereket tanulásszervezési eljárásokat:
Minden év májusában kerül sor az országos mérésre 4., 6. és 8. évfolyamon.
A tesztek a 4. évfolyamon nem tantárgyi ismereteket, hanem évek alatt fejlődő alapkészségeket, képességeket ( írás, olvasás, számolás gondolkodás ) mérnek.
A 6. és 8. évfolyam tesztjei olyan matematikai és szövegértési eszköztudást mérő feladatokból állnak, amelyek elsősorban nem az iskolai tanterv konkrét megvalósulását mérik, hanem a tanulóknak azt a képességét, hogy a tanultakat hogyan tudják alkalmazni valódi problémák, helyzetek megoldásában.
Iskolánk kiemelt feladatának tekinti az országos mérésre való felkészülést. Matematikából és magyarból feladatbankot állítottunk össze az előző évek tesztjeiből. Minden szaktanár kiválasztja a tantárgyához kapcsolódó feladatokat.
A tesztek a 4. évfolyamon nem tantárgyi ismereteket, hanem évek alatt fejlődő alapkészségeket, képességeket ( írás, olvasás, számolás gondolkodás ) mérnek.
A kitartó, folyamatos gyakorlásnak köszönhetően iskolánk az utóbbi években az országos átlag feletti teljesítményt nyújtott.
Az előző évek eredményei megtekinthetők:
Kompetenciamérések eredményei
6.évfolyam
Szövegértés | Bánki | Országos | Megyeszékhelyi ált. isk. | Megyeszékhelyi nagy ált. isk. |
2021. | ||||
2019. | 1479 | 1499 | 1532 | 1547 |
2018. | 1521 | 1492 | 1526 | 1471 |
2017. | 1555 | 1503 | 1542 | 1556 |
2016. | 1514 | 1494 | 1536 | 1552 |
2015. | 1559 | 1488 | 1528 | 1544 |
2014. | 1533 | 1481 | 1522 | 1534 |
2013. | 1465 | 1497 | 1545 | 1555 |
2012. | 1644 | 1472 | 1515 | 1524 |
2011. | 1560 | 1465 | 1515 | 1524 |
2010. | 1604 | 1483 | 1530 | 1541 |
2009. | 1650* -592 | 513 | 535 | 541 |
2008. | 1646* -590 | 519 | 541 | 551 |
*A 2010. évi országos kompetenciaméréstől kezdődően a szövegértés és a matematika eredmények mérésére új skálát vezettek be. A 2009. évi és 2008. évi mérések eredményeit iskolánként átszámolták az új skála szerint, hogy összehasonlíthatóak legyenek az eredmények.
Matematika | Bánki | Országos | Megyeszékhelyi ált. isk. | Megyeszékhelyi nagy ált. isk. |
2021. | ||||
2019. | 1496 | 1495 | 1519 | 1532 |
2018. | 1532 | 1499 | 1526 | 1475 |
2017. | 1519 | 1497 | 1528 | 1542 |
2016. | 1458 | 1486 | 1521 | 1537 |
2015. | 1565 | 1497 | 1530 | 1545 |
2014. | 1486 | 1491 | 1518 | 1529 |
2013. | 1527 | 1489 | 1527 | 1538 |
2012. | 1551 | 1489 | 1532 | 1542 |
2011. | 1498 | 1486 | 1528 | 1539 |
2010. | 1523 | 1498 | 1539 | 1548 |
2009. | 1583* -536 | 489 | 509 | 517 |
2008. | 1576* -535 | 499 | 520 | 530 |
8.évfolyam
Szövegértés | Bánki | Országos | Megyeszékhelyi ált. isk. | Megyeszékhelyi nagy ált. isk. |
2021. | ||||
2019. | 1616 | 1608 | 1631 | 1648 |
2018. | 1630 | 1602 | 1627 | 1582 |
2017. | 1643 | 1571 | 1599 | 1613 |
2016. | 1601 | 1568 | 1602 | 1619 |
2015. | 1574 | 1567 | 1598 | 1612 |
2014. | 1656 | 1557 | 1587 | 1602 |
2013. | 1730 | 1555 | 1590 | 1545 |
2012. | 1680 | 1567 | 1601 | 1614 |
2011. | 1704 | 1577 | 1608 | 1624 |
2010. | 1689 | 1583 | 1610 | 1626 |
2009. | 1640* -542 | 502 | 517 | 525 |
2008. | 1726* -577 | 506 | 479 | 527 |
*A 2010. évi országos kompetenciaméréstől kezdődően a szövegértés és a matematika eredmények mérésére új skálát vezettek be. A 2009. évi és 2008. évi mérések eredményeit iskolánként átszámolták az új skála szerint, hogy összehasonlíthatóak legyenek az eredmények.
Matematika | Bánki | Országos | Megyeszékhelyi ált. isk. | Megyeszékhelyi nagy ált. isk. |
2021. | ||||
2019. | 1627 | 1624 | 1642 | 1661 |
2018. | 1683 | 1614 | 1638 | 1590 |
2017. | 1656 | 1612 | 1640 | 1657 |
2016. | 1604 | 1597 | 1624 | 1640 |
2015. | 1636 | 1618 | 1642 | 1656 |
2014. | 1663 | 1617 | 1636 | 1652 |
2013. | 1814 | 1620 | 1654 | 1602 |
2012. | 1634 | 1612 | 1643 | 1659 |
2011. | 1655 | 1601 | 1631 | 1648 |
2010. | 1670 | 1622 | 1647 | 1662 |
2009. | 1674* -518 | 484 | 497 | 504 |
2008. | 1687* -541 | 497 | 511 | 518 |
2012.év eredményei
4. évfolyam eredményei
Országos | Bánki | |
Az olvasáskészség kiépültsége | 86 | 87 |
Az olvasáskészség gyakorlottsága | 62 | 78 |
Az írásminőség fejlettsége | 74 | 78 |
Az íráskészség gyakorlottsága | 50 | 49 |
Az elemi számolási készség kiépültsége | 93 | 96 |
A mértékegység-váltó készség kiépültsége | 66 | 83 |
Az összeadás készségének kiépültsége 100-as számkörben | 98 | 98 |
A kivonás készségének kiépültsége 100-as számkörben | 93 | 96 |
A szorzás készségének kiépültsége 100-as számkörben | 97 | 99 |
Az osztás készségének kiépültsége 100-as számkörben | 94 | 98 |
Az elemi gondolkodási képesség kiépültsége | 64 | 78 |
Az elemi gondolkodási képesség gyakorlottsága | 68 | 69 |
Az elemi rendszerező képesség kiépültsége | 64 | 75 |
Az elemi kombinatív képesség kiépültsége | 65 | 91 |
Tanítók: Dávid Szilvia, Mázikné Héjas Eszter, Regőcziné Ábrahám Éva, Richterné Kellényi Edit
2011.év eredményei
|