Zsályaliget

2018.aug.27-31.

Mi a 7.a és a 8.b osztályosok a Manna alapítvány jóvoltából részt vehettünk a Zsályaligetben tartott 5 napos táborban. Már az első napon remek volt a hangulat, erről gondoskodtak a tábor kiváló segítői: Andi, Lili, Manó, Andor, Márió és Viktor. Kicsit körbenéztünk, majd elindultunk átvenni a szobákat. A szállásunk is tetszett és kifejezetten érdekesnek találtuk a konténerházakat valamint melléjük társuló egy faházat is. A programok között mindenki megtalálta a kedvencét. Elsőként játszhattunk egy csocsóbajnokságon, ahol bizony nagy volt a tét, ha valakit 0-10-re elvertek az asztal alatt kellett átbújniuk a veszteseknek. Később a mostanában eléggé populáris cupsongot próbáltuk meg elsajátítani, mondhatni sikerrel, ezen kívül olifuzhattunk (három kerekű szerkezet, amit lábbal és ülőhelyzetben lehet hajtani) és pingpong futballozhattunk is. A tábor területén pedig egy izgalmas hat szín kereső játékkal versenyeztettek meg minket.

Második nap Mohácsra látogattunk, ahol négy különböző programon vettünk részt. A trambulinon, a csocsón és a függőágyak használatán kívül, lovagoltunk, íjászként is kipróbáltuk magunkat és lovas kocsin is ültünk. A busóudvar is igazán nagy élményt jelentett számunkra, ahol beleélhettük magunkat a busójárásba. A Duna parton fagyiztunk, és ezek után még egy malomba is ellátogattunk, ahol papírt merítettünk és magunk hajthattuk taposómalom kerekét.

Másnap is bőven volt programunk. Bátran állíthatjuk, hogy ez volt az egyik legfárasztóbb napunk. Reggeli után kincskeresésre indultunk a park területén, majd délután egy eléggé tartalmas biciklitúrán vettünk részt. Mivel két részre osztottak bennünket, a másik csapatunk addig pecsétnyomozásba kezdett, amiért megkapták megérdemelt jutalmukat Maoam cukorka formájában.

Utolsó előtti napunkon pécsi állatkertbe látogattunk, ahol makikat, lámákat, és mókusmajmokat, és kecskéket etettünk. Láttunk egy izgalmas fóka produkciót és az akvárium terrárium is elkápráztatott minket. Ebéd után egy izgalmas versenyre invitáltak minket, ahol Pécs belvárosában kereshettük meg a választ a kérdésekre miközben még egy fagyira is volt időnk. Este pedig körbeültük a tábortüzet és szalonnát sütöttünk.

Kiruccanásunk végén látogatást tettünk siklósi várban. A börtönbe és a kínzókamrába belépve a hideg futkározott a hátunkon. A lovagi felszerelés felpróbálása ezzel szemben nagyon érdekes élmény volt számunkra a vár bástyájából való kilátás pedig szemet gyönyörködtető. A hét egyik fénypontja egyértelműen a siklósi strand lett, ahol ki a meleg vizes medencébe ment, ki a csúszdákat és a sportmedencét próbálta ki.

Mindenki nagyon jól érezte magát és hazaérkezvén a fáradtságtól szinte úgy zuhantunk az ágyba.

Ezúton szeretnénk megköszönni a Manna alapítványnak és a Zsályaligetnek, hogy 5 napot eltölthettünk ebben a kiválóan megszervezett táborban.

Gálber Csenge 8.b

A táborban készült képek megtekinthetőek ITT